Немає опису редагування
Немає опису редагування
 
(Не показано 6 проміжних версій цього користувача)
Рядок 1: Рядок 1:
local p = {}
-- This module will handle the shuffling and display of random players.


function p.showRandomMembers(frame)
local p = {}  -- Define a table to hold your module's functions
     local count = 4 -- Number of random members to display
 
     local category = 'Учасники_спільноти_MCC'  -- The category to fetch from
function p.showRandomPlayers(frame)
     local pages = mw.site.pagesInCategory(category)
     math.randomseed(os.time()) -- Seed the random number generator
 
    -- List of players
     local players = {
        "Індиго", "Адамант", "Алоха", "Аріель", "Берлін", "Бетмен", "Браун", "ВВ",
        "Дантес", "Демон", "Джордж", "Доктор Хаус", "Доктор Ямато", "Емесай", "ЕХС", "Кексік",
        "Керміт", "Клайд", "Клей", "Комар", "Лемур", "Містер Тен", "Малена", "Мальвінка",
        "Маска", "Мері", "Механік", "Ніколетта", "Оттерія", "Расм", "Сімон", "Справа",
        "Тайєр", "Тян", "Фавер", "Фаза", "Фейт", "Хантер", "Хоррорчік", "Шостік"
    }
   
    -- Shuffle players
     for i = #players, 2, -1 do
        local j = math.random(i)
        players[i], players[j] = players[j], players[i]
    end
 
    -- Collect the first four players
     local output = {}
     local output = {}
    local displayed = {}
     for i = 1, 4 do
 
         table.insert(output, string.format('<p>[[%s|%s]]</p>', players[i], players[i]))
    -- Fetching random pages
     for i = 1, math.min(count, #pages) do
        local index = math.random(#pages)
        while displayed[index] do
            index = math.random(#pages)
        end
        displayed[index] = true
        local title = pages[index].title
         table.insert(output, string.format('<p>[[%s|%s]]</p>', title, title))
     end
     end


Рядок 22: Рядок 30:
end
end


return p
return p -- Return the table to make its functions accessible to other modules

Поточна версія на 21:15, 22 квітня 2024

Документацію для цього модуля можна створити у Модуль:RandomMembers/документація

-- This module will handle the shuffling and display of random players.

local p = {}  -- Define a table to hold your module's functions

function p.showRandomPlayers(frame)
    math.randomseed(os.time())  -- Seed the random number generator

    -- List of players
    local players = {
        "Індиго", "Адамант", "Алоха", "Аріель", "Берлін", "Бетмен", "Браун", "ВВ",
        "Дантес", "Демон", "Джордж", "Доктор Хаус", "Доктор Ямато", "Емесай", "ЕХС", "Кексік",
        "Керміт", "Клайд", "Клей", "Комар", "Лемур", "Містер Тен", "Малена", "Мальвінка", 
        "Маска", "Мері", "Механік", "Ніколетта", "Оттерія", "Расм", "Сімон", "Справа", 
        "Тайєр", "Тян", "Фавер", "Фаза", "Фейт", "Хантер", "Хоррорчік", "Шостік"
    }
    
    -- Shuffle players
    for i = #players, 2, -1 do
        local j = math.random(i)
        players[i], players[j] = players[j], players[i]
    end

    -- Collect the first four players
    local output = {}
    for i = 1, 4 do
        table.insert(output, string.format('<p>[[%s|%s]]</p>', players[i], players[i]))
    end

    return table.concat(output, "\n")
end

return p  -- Return the table to make its functions accessible to other modules