Немає опису редагування
Немає опису редагування
 
(Не показані 4 проміжні версії цього користувача)
Рядок 1: Рядок 1:
local p = {}
-- This module will handle the shuffling and display of random players.


function p.showRandomMembers(frame)
local p = {} -- Define a table to hold your module's functions
    local category = 'Учасники_спільноти_MCC' -- Your category
    local results = mw.site:getCategoryMembers({
        title = category,
        namespace = 0,      -- Assuming members are in the main namespace
        limit = 500        -- Adjust limit based on expected category size
    })


function p.showRandomPlayers(frame)
    math.randomseed(os.time())  -- Seed the random number generator
    -- List of players
    local players = {
        "Індиго", "Адамант", "Алоха", "Аріель", "Берлін", "Бетмен", "Браун", "ВВ",
        "Дантес", "Демон", "Джордж", "Доктор Хаус", "Доктор Ямато", "Емесай", "ЕХС", "Кексік",
        "Керміт", "Клайд", "Клей", "Комар", "Лемур", "Містер Тен", "Малена", "Мальвінка",
        "Маска", "Мері", "Механік", "Ніколетта", "Оттерія", "Расм", "Сімон", "Справа",
        "Тайєр", "Тян", "Фавер", "Фаза", "Фейт", "Хантер", "Хоррорчік", "Шостік"
    }
   
    -- Shuffle players
    for i = #players, 2, -1 do
        local j = math.random(i)
        players[i], players[j] = players[j], players[i]
    end
    -- Collect the first four players
     local output = {}
     local output = {}
     local count = 0
     for i = 1, 4 do
    local usedIndices = {}
         table.insert(output, string.format('<p>[[%s|%s]]</p>', players[i], players[i]))
 
    -- Random selection logic
    while count < 4 and count < #results do
         local index = math.random(#results)
        if not usedIndices[index] then
            usedIndices[index] = true
            local member = results[index]
            table.insert(output, string.format('<p><a href="/wiki/%s">%s</a></p>', mw.uri.encode(member.title, 'WIKI'), member.title))
            count = count + 1
        end
     end
     end


Рядок 27: Рядок 30:
end
end


return p
return p -- Return the table to make its functions accessible to other modules

Поточна версія на 21:15, 22 квітня 2024

Документацію для цього модуля можна створити у Модуль:RandomMembers/документація

-- This module will handle the shuffling and display of random players.

local p = {}  -- Define a table to hold your module's functions

function p.showRandomPlayers(frame)
    math.randomseed(os.time())  -- Seed the random number generator

    -- List of players
    local players = {
        "Індиго", "Адамант", "Алоха", "Аріель", "Берлін", "Бетмен", "Браун", "ВВ",
        "Дантес", "Демон", "Джордж", "Доктор Хаус", "Доктор Ямато", "Емесай", "ЕХС", "Кексік",
        "Керміт", "Клайд", "Клей", "Комар", "Лемур", "Містер Тен", "Малена", "Мальвінка", 
        "Маска", "Мері", "Механік", "Ніколетта", "Оттерія", "Расм", "Сімон", "Справа", 
        "Тайєр", "Тян", "Фавер", "Фаза", "Фейт", "Хантер", "Хоррорчік", "Шостік"
    }
    
    -- Shuffle players
    for i = #players, 2, -1 do
        local j = math.random(i)
        players[i], players[j] = players[j], players[i]
    end

    -- Collect the first four players
    local output = {}
    for i = 1, 4 do
        table.insert(output, string.format('<p>[[%s|%s]]</p>', players[i], players[i]))
    end

    return table.concat(output, "\n")
end

return p  -- Return the table to make its functions accessible to other modules